avatar Ten blog rowerowy prowadzi mdudi z miasteczka Golkowice. Mam przejechane 77046.90 kilometrów w tym 165.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.16 km/h i się wcale nie chwalę.

2024:
2009:
2008:
2007:

Wykres roczny blog rowerowy mdudi.bikestats.pl

• Sprzęt Ghost AMR

Warczące Świętokrzyskie 1

Piątek, 21 września 2012 · dodano: 24.09.2012 | Komentarze 0

Wyjazd z Warczącymi Szprychami w Góry Świętokrzyskie - nie było mi jeszcze tam dane jeździć na rowerze. Lokujemy się w miejscowości Porąbki, która będzie naszą bazą na 2 dni. Słoneczko pięknie świeci, najpierw szlakiem rowerowym przez pola, następnie wbijamy na niebieski szlak i przez Pasmo Cisowskie dojeżdżamy do Daleszyc, gdzie zjadamy obiad w postaci pizzy. Kontynuujemy jazdę niebieskim szlakiem przez pasmo Daleszyskie i dojeżdżamy nad zalew Cedzyna. Nad zalewem znowu niebieskim szlakiem przypominającym jazdę nad morzem - iglaste lasy, piaskowa nawierzchnia - dobijamy do Masłowa. Tam wbijamy się w Pasmo Masłowskie, zdobywając Klonówkę (473m), gdzie znajduje się platforma widokowa. Tam też zakładamy czołówki, bo w lesie robi się już szarawo. Docieramy jeszcze do Diabelskiego Kamienia:
"Według legendy, skałę zrzucił diabeł, przelatujący w stronę klasztoru na Świętym Krzyżu. Diabeł nie zdążył zniszczyć klasztoru i upuścił kamień na szczyt góry Klonówki z powodu koguta, który zapiał w pobliskich Mąchocicach. Do tej pory można znaleźć ślady czarcich pazurów na skale."(Wikipedia)
Stamtąd już zjazd, końcówka już w ciemności - przeze mnie sprowadzana ;).
Dobijamy asfaltu i po ciemku cisniemy na Św. Katarzynę - prowadzę tutaj grupę, przy skrzyżowaniu odwracam się, a reszta 100m za mną ;). Stamtąd docieramy do Porąbki.
Na niebieskim szlaku, w stronę pasma Cisowskiego