avatar Ten blog rowerowy prowadzi mdudi z miasteczka Golkowice. Mam przejechane 77046.90 kilometrów w tym 165.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.16 km/h i się wcale nie chwalę.

2024:
2009:
2008:
2007:

Wykres roczny blog rowerowy mdudi.bikestats.pl

• Sprzęt Centurion Backfire 300

Gminobranie na Rabie

Poniedziałek, 22 października 2012 · dodano: 22.10.2012 | Komentarze 1

Pomysłów na wyjazd było kilka. Najpierw miałam jechać pociągiem do Trzebini, tam pozaliczać okoliczne gminy przy okazji przekazują Sylwii płytkę ze zdjęciami z Czech. Stwierdziłam jednak, że nie chce mi się jechać ;). Druga opcja zatem było przez gminę Bochnia do Limanowej i z taką opcją zasypiałam wieczorem - rano jednak wrzuciłam trasę do gpsies i wyszła mi za długa ;). Padło więc na Bochnię i okoliczne gminy, bo tam w miarę płasko ;). Wyjeżdżam o 10.30, trochę późno ;). Najpierw przejazd przez Wieliczkę, którą ładnie odnowili. Na Rynku Górnym jest fajny malunek 3D, który obrazuje wnętrze kopalni :). Powstało też parę miejsc z fontannami, gdzie można posiedzieć. Remontu też doczekała się pierwsza "galeria:, którą pamiętam z dzieciństwa - Dom Handlowy Kinga ;). Główną drogą jadę na Podłęże, w Ochmanowie odbijam na pole golfowe - dużo samochodów i jest trochę ludzi. W Gruszkach decyduję się na pojechanie czerwonym (w rzeczywistości czarnym) szlakiem rowerowym do Targowiska. Prowadzi przyjemnymi drogami zs dwoma punktami widokowymi na góry - szkoda, że były zamglone. Po 35 km zdobywam pierwszą gminę - Bochnia - obszar wiejski. Bocznymi dróżkami kieruję się do Rzezawy, aby zdobyć kolejną gminę ;). Z Rzezawy do Ostrowa Królewskiego jadę, a raczej prowadzę rower po nowym wiadukcie nad autostradą - praca wre. W Bogucicach kieruję się na mostek przez Rabę (na mapie wyglądał, że ma być), widzę niestety tylko kamienne podstawy, jest jednak droga, jadę nią z nadzieją, że przez rzekę będzie jakiś cywilizowany przejazd. Zaczyna mi wtedy majaczyć historia Iwa, który przenosił gdzieś rower przez Rabę w grudniu (okazało się, że to to samo miejsce ;)). Decyduję się przekroczyć rzekę, bo woda nie jest zimna, jak będzie za głęboko, to się wrócę. Woda sięga maks. wysokości kolana, jednak źle sobie podwinęłam spodnie i od kolan w dół były mokre ;). Nurt rzeki w pewnym momencie był mocny, o ile ja czułam się stabilnie, to rower mi porywało. Po tej akcji przynajmniej przestał mnie boleć brzuch, który zaczął mi dokuczać w Rzezawie. Dalsza jazda to sama przyjemność: najpierw za Drwiną (kolejna gmina) odbijam w las, a następnie bardzo przyjemny odcinek z Ispiny do Chobota. W Woli Batorskiej przyjemny widok - stojaki rowerowe pod kościołem i mnóstwo rowerów :). W Niepołomicach zatrzymuję się na obiad (jest 17.30 ;)) i już z lampkami po ciemku wracam do domu, ostatnie górki pokonują już ze zmęczeniem.

Zły kąt patrzenia

Domek:

Zamek w Niepołomicach:

Trasa:

Nowe Gminy: Bochnia(obszar wiejski), Rzezawa, Drwina, Lubień(patrząc na mapę, przypomniałam sobie, że tamtędy jechałam :D)